Την αύξηση του αποτυπώματός του στην οργανωμένη χονδρική επιδιώκει ο όμιλος Σκλαβενίτη μέσω της The Mart, η οποία έκλεισε την περσινή χρήση με μικρή ενίσχυση εσόδων στα 444, 8 εκατ. ευρώ αλλά πιεσμένη κερδοφορία.
Για φέτος προσδοκάται η διεύρυνση της μεριδιακής δυναμικής του βραχίονα της χονδρικής του ομίλου καθώς και η διατήρηση της κερδοφορίας παρά την πίεση που υφίσταται κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ο κλάδος της εστίασης, που αποτελεί το βασικό μέρος του πελατειακού χαρτοφυλακίου στην αγορά των cash and carry.
Οι αυξημένες εκτιμήσεις στις τουριστικές ροές σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδιασμού ύψους 20-25 εκατ. ευρώ φέτος εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας.
Σε ο,τι αφορά στις επενδύσεις εντός του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση του νέου καταστήματος Καλαμάτας και η έναρξη λειτουργίας του το Σεπτέμβριο– Οκτώβριο καθώς και του νέου Κέντρου Διανομής στον Ταύρο. Στα προυπολογιζόμενα κεφάλαια περιλαμβάνονται και δράσεις ανανέωσης εξοπλισμού πληροφοριακών συστημάτων, ανακαινίσεις στο υφιστάμενο δίκτυο. Σ
Σημειώνεται ότι το δίκτυο της the Mart αφορά σε 14 καταστήματα. Το φετινό πλάνο έρχεται σε συνέχεια με τις επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκαν το 2024 και αφορούν κεφάλαια που κατευθύνθηκαν στη κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής, σε ανακαινίσεις καταστημάτων, σε ψυκτικές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό μηχανογράφησης.
Αναφορικά με την πορεία του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης, που δημοσιεύθηκαν χθες στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών της The Mart ανήλθε σε 444,8 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 3% έναντι των 432,1 εκατ ευρώ το 2023.
Το κόστος πωληθέντων εμπορευμάτων αυξήθηκε κατά 4,2% στα 356,8 εκατ. ευρώ και τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,8% στα 88 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA μειώθηκαν κατά 19,1% στα 2,7 εκατ ευρώ έναντι 25, 6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2023. Η μείωση του μικτού κέρδους και κατά συνέπεια του καθαρού κέρδους αποδίδεται από την εταιρεία στην αύξηση του κόστους αγοράς των εμπορευμάτων χωρίς αυτή η αύξηση να μετακυλιθεί στο σύνολό της στους πελάτες.
Ικανοποιητικά αποτελέσματα
Τα κέρδη προ φόρων κατέγραψαν πτώση 42,5% στα 8,25 εκατ. ευρώ έναντι 14,3 εκατ. ευρώ το 2023 και αντίστοιχα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 44,4% στα 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ τη προηγούμενη χρήση. Για τη χρήση 2024 η διοίκηση προχώρησε στην απόφαση να μη διανέμει μέρισμα.
Η διοίκηση της Mart χαρακτηρίζει ιδιαίτερα ικανοποιητικά τα αποτελέσματα λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό που υπήρξε την εξεταζόμενη χρήση, τις συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων, την αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους και λοιπών λειτουργικών εξόδων, τις διαταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή. Έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις και τους κινδύνους του 2024, μετά την πλήρη επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης και την ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς που επηρέασαν θετικά τις εργασίες της, με την επίτευξη μεταξύ άλλων σημαντικής διεύρυνσης της πελατειακής βάσης, η διοίκηση αναμένει θετικές επιδόσεις για φέτος ενώ μέσα από την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος προσβλέπει στη μείωση της επίπτωσης της αύξησης του κόστους στα αποτελέσματά της και ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.
Οι εκτιμήσεις για το 2025 προσβλέπουν στην διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας, κυρίως λόγω της αναμενόμενης μεγάλης τουριστικής κίνησης και παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας, ενώ τα επαρκή χρηματικά διαθέσιμα εξασφαλίζουν την ομαλή εξυπηρέτηση των λειτουργικών υποχρεώσεων.