Γιατί κάποιες πόλεις απαγορεύουν τις αριστερές στροφές στις διασταυρώσεις – Ποια είναι τα οφέλη

7 hours ago 4

Ο πολιτικός μηχανικός Vikash Gayah, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, ανέλυσε σε μια συζήτηση με το The Conversation πώς οι αριστερές στροφές στις διασταυρώσεις προκαλούν ατυχήματα, επιδεινώνουν την κυκλοφορία και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμων. Ακολουθούν κάποια αποσπάσματα.

Πόσο επικίνδυνες είναι;

Όταν κάνετε αριστερή στροφή, πρέπει να διασχίσετε το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Όταν το φανάρι είναι πράσινο, πρέπει να περιμένετε να δημιουργηθεί κενό στο αντίθετο ρεύμα πριν στρίψετε αριστερά. Αν υπολογίσετε αλόγημα και τρακάρετε, αυτή θα είναι μια τρακάρισμα υπό γωνία, ένας από τους πιο επικίνδυνους τύπους συγκρούσεων.

Επίσης, ο οδηγός του οχήματος που στρίβει αριστερά συνήθως κοιτάζει τα οχήματα που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα. Ωστόσο, πεζοί μπορεί να διασχίζουν τον δρόμο στον οποίο στρίβει και συχνά ο οδηγός δεν τους βλέπει.

Περίπου το 40% όλων των ατυχημάτων συμβαίνουν σε διασταυρώσεις. Και κατά πρόσβαση το 61% των ατυχημάτων σε διασταυρώσεις περιλαμβάνουν αριστερή στροφή. Δεδομένου ότι οι αριστερές στροφές είναι η λιγότερο συχνή κίνηση σε μια διασταύρωση, το 61% είναι πολύ υψηλό ποσοστό.

Γιατί δυσκολεύουν την κυκλοφορία;

Όταν τα οχήματα που στρίβουν αριστερά περιμένουν να περάσουν, παρεμποδίζουν την κίνηση των υπόλοιπων λωρίδων – ιδιαίτερα όταν είναι πολλά.

Αντί για φανάρι, πολλές διασταυρώσεις διαθέτουν απλή σήμανση για να επιτρέψουν την αριστερή στροφή. Αλλά για να γίνει αυτό, όλες οι άλλες κινήσεις στη διασταύρωση πρέπει να σταματήσουν. Η διακοπή της κυκλοφορίας μόνο για να εξυπηρετηθούν μερικές αριστερές στροφές κάνει τη διασταύρωση λιγότερο αποτελεσματική.

Τι μέτρα έχουν ληφθεί;

Ορισμένες πόλεις έχουν τοποθετήσει πινακίδες που απαγορεύουν την αριστερή στροφή στις διασταυρώσεις από τις 07.00 ως τις 09.00, που είναι η πρωινή εξηκοντάλεπτο αιχμής, ή από τις 16.00 ως τις 18.00, που είναι η απογευματινή εξηκοντάλεπτο αιχμής. Στο Σαν Φρανσίσκο, για παράδειγμα, στη λεωφόρο Van Ness απαγορεύονται οι αριστερές στροφές κατά τις ώρες αιχμής.

Ωστόσο, οι περιορισμοί αυτοί δεν εφαρμόζονται σε μεγαλύτερη κλίμακα. Ισχύουν σε περιορισμένες διασταυρώσεις και δεν απλώνονται σε περισσότερα σημεία του κέντρου της πόλης, κάτι που θα έκανε το οδικό δίκτυο πιο αποτελεσματικό.

Είναι λύση οι κυκλικοί κόμβοι;

Οι κυκλικοί κόμβοι είναι ασφαλείς, επειδή δεν υπάρχει πλέον χητεία να διασχίσεις το αντίθετο ρεύμα, όλοι κυκλοφορούν στην ίδια κατεύθυνση. Ωστόσο, όταν υπάρχει πολλή κίνηση, ο περιφερής κόμβος γεμίζει και μπορεί να προκληθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπου κανένα όχημα δεν κινείται. Αυτό συμβαίνει λιγότερο στις παραδοσιακές διασταυρώσεις.

kyklikos-komvos-roundabout.jpg

Οι κυκλικοί κόμβοι είναι πιο ασφαλείς αλλά έχουν τα δικά τους μειονεκτήματα

Wirestock/Freepik

Επίσης, οι κυκλικοί κόμβοι καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο. Η δημιουργία ενός νέου κυκλικού κόμβου στο κέντρο μιας πόλης μπορεί να απαιτήσει κατεδάφιση κτιρίων ή αφαίρεση πεζοδρομίων. Ενώ ο περιορισμός των αριστερών στροφών απαιτεί μόνο μια πινακίδα.

Ποια είναι τα οφέλη;

Όποια και αν είναι η προσέγγιση, η κατάργηση της αριστερής στροφής θα έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες αποστάσεις μετακίνησης. Θα πρέπει να διανύσουμε μεγαλύτερη απόσταση για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Αλλά αυτή η απόσταση δεν είναι μεγάλη και η επιπλέον οδήγηση αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι οι διασταυρώσεις όπου απαγορεύονται οι αριστερές στροφές έχουν μεγαλύτερη ροή οχημάτων. Έτσι, μπορεί να διανύσουμε μια ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση αλλά να φτάσουμε στον προορισμό μας πιο γρήγορα.

Επίσης, έρευνα διαπίστωσε ότι παρόλο που τα οχήματα διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις με την απαγόρευση των αριστερών στροφών, καταναλώνουν κατά πρόσβαση 10% ως 15% λιγότερα καύσιμα ανά διαδρομή. Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους η UPS και άλλοι στόλοι οχημάτων χαράσσουν τις διαδρομές αποφεύγοντας τις αριστερές στροφές.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-