Στο αεροδρόμιο της Σόφιας στέλνουν του πελάτες τους οι τουριστικοί πράκτορες της Βορείου Ελλάδος, καθώς τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, με ναυαρχίδα αυτό της Θεσσαλονίκης, είναι ιδιαίτερα ακριβά.
Με τιμές που πέφτουν ακόμη και στο μισό για ορισμένους προορισμούς, σε σύγκριση με αυτό της Θεσσαλονίκης, μπορεί κάποιος να «πετάξει» από το γειτονικό αεροδρόμιο της Σόφιας, πάντα ανάλογα με τις αεροπορικές εταιρείες.
Τα Social Media έχουν γεμίσει με βιντεάκια Ελλήνων που πετάνε από Σόφια, ισχυριζόμενοι ότι έχουν βρει καλύτερες τιμές εισιτηρίων και πιο βολικά δρομολόγια. Άλλωστε, το κόστος του εισιτηρίου για να πας από τη Θεσσαλονίκη στη Σόφια με το λεωφορείο της γραμμής είναι περίπου 15 ευρώ (με flix bus ακόμη πιο φθηνό), ενώ πλέον τα σύνορα είναι ανοιχτά, καθώς η Βουλγαρία έγινε πλήρως μέλος της ζώνης Σέγκεν.
Επισημαίνεται ότι η κίνηση στα τρία βαλκανικά αεροδρόμια είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου διεθνής, ενώ στο «Μακεδονία» από τα 7,3 εκατ. αφίξεις μόνο τα 4,9 εκατ. είναι απευθείας διεθνείς αφίξεις. Κάποτε οι Βαλκάνιοι έρχονταν να πετάξουν από Θεσσαλονίκη, τώρα πάνε οι Βορειολλαδίτες να πετάξουν από τα βαλκανικά αεροδρόμια, ιδιαίτερα το αεροδρόμιο της Σόφιας, όπου βρίσκουν περισσότερες συνδέσεις και φθηνότερα εισιτήρια, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.
Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια των Βαλκανίων καλπάζει
Σε σύγκριση μεταξύ των αεροδρομίων σε ό,τι αφορά τους επιβάτες που εξυπηρετήθηκαν, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα αν το «Μακεδονία» συγκριθεί με τα αεροδρόμια των όμορων βαλκανικών χωρών, δηλαδή με αυτά της Σόφιας, των Τιράνων, ακόμη και των Σκοπίων.
Πριν από μερικά χρόνια, όλα ήταν πίσω, πλέον πέρασαν μπροστά. Το 2016 η Σόφια εξυπηρέτησε 4,9 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2024 έφτασε μια ανάσα πριν από τα οκτώ εκατ. (αύξηση 63%). Τα Τίρανα καλπάζουν, καθώς πριν από οκτώ χρόνια ήταν στα 2,2 εκατ. επιβάτες και τώρα ξεπέρασαν τα 10,7 εκατ. (αύξηση σχεδόν 500%). Ακόμη και τα Σκόπια, από 1,6 εκατ. επιβάτες, έφτασαν το 2024 τα 2,9 εκατ. (αύξηση 85%).
Και αυτό χωρίς τα τρία αυτά αεροδρόμια να έχουν Χαλκιδική, να εξυπηρετούν το προϊόν «ήλιος και θάλασσα» που από μόνο του δημιουργεί μεγάλη κίνηση το καλοκαίρι, χωρίς να έχουν ισχυρές εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Ελλάδα έχει την Aegean και τη Sky express.
Βασίζονται σε ξένες αεροπορικές εταιρείες, κατά βάση τη Wizz air και τη Ryanair, και στην περίπτωση του αεροδρομίου των Σκοπίων και σε τουρκικές αεροπορικές εταιρείες.