Η Walmart, η Microsoft και η Subaru είναι μερικές μόνο από τις εταιρείες που έχουν προειδοποιήσει για αυξήσεις τιμών που σχετίζονται με τους δασμούς, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει τους ευαίσθητους στις τιμές αγοραστές να υποχωρήσουν επιπλέον περισσότερο.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλές εταιρείες και τομείς που εξακολουθούν να βλέπουν ισχυρή ζήτηση, ιδίως μετά την ανάκαμψη της ευρύτερης αγοράς μετά την παύση των δασμών του Τραμπ, η οποία πρόσφατα επεκτάθηκε στους πιο απότομους φόρους εισαγωγής στην Κίνα, σύμφωνα με αναστοιχείωση του CNBC.
«Ο καταναλωτής επιστρέφει δυναμικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των αεροπορικών εταιρειών Barry Biffle της Frontier Group στην εκπομπή «Money Movers» την Τρίτη.
Στη Σύνοδο Κορυφής του CNBC CEO Council στην Αριζόνα τη Δευτέρα και την Τρίτη, πολλοί CEOs με στενή ανάγνωση των βασικών τομέων καταναλωτικών δαπανών - κατασκευή κατοικιών, τσαρσί αυτοκινήτων, διαλάληση και ταξίδια - μοιράστηκαν τις τελευταίες απόψεις τους για την κατάσταση της οικονομίας.
Στροφή προς τα «οικονομικά» αντικείμενα
Ο διευθύνων σύμβουλος του Pinterest, Bill Ready, δήλωσε ότι έχει αρχίσει να βλέπει «κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Οι αναζητήσεις για «αντικείμενα που σχετίζονται με τον προϋπολογισμό» σε τομείς όπως τα είδη ένδυσης και τα είδη σπιτιού έχουν αυξηθεί πάνω από 200%, δήλωσε ο Ready και πρόσθεσε:
«Οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί και προγραμματίζουν την πιθανή αύξηση του κόστους ή ενδεχομένως αρχίζουν να το βιώνουν ήδη».
Η αυτοκινητοβιομηχανία «αντέχει»
Με τις ανησυχίες για πιθανές αυξήσεις των τιμών λόγω δασμών να πλήττουν έντονα την αυτοκινητοβιομηχανία, οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν, τόσο νέα, όσο και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τους τελευταίους μήνες.
Η Carvana υπήρξε μεγάλος αποδέκτης αυτής της τάσης, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οδηγώντας σε αποτελέσματα ρεκόρ τριμήνου.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής Ernie Garcia δήλωσε στο CEO Council ότι όταν ανακοινώθηκαν οι δασμοί «υπήρξε κάποια αναχαίτηση προς τα εμπρός, ιδίως στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων», αλλά αυτό έχει αρχίσει να εξισορροπείται.