Παρά την «αστραφτερή» επίδοση εσόδων, η κερδοφορία της Swarovski δεν κατάφερε να «λάμψει» πέρυσι στην Ελλάδα.
Οι προσδοκίες για τη φετινή χρονιά είναι θετικές, καθώς η εταιρεία εστιάζει τη στρατηγική της στην ενίσχυση της «εμπειρίας» των πελατών στα φυσικά καταστήματα, αλλά και στις omnichannel αποδόσεις.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της Σβαρόβσκι Ελλάς Μονοπρόσωπη, η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της ελβετικής Swarovski International Holding AG, κατά την περσινή χρήση τα έσοδα ανήλθαν σε 15,83 εκατ. ευρώ έναντι 12,95 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας αύξηση 22,7%.
Η αύξηση των πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία στη συνδυασμένη επίδραση της επιτυχημένης στρατηγικής, της ανάπτυξης σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, της πολυκαναλικής προσέγγισης και της ισχυρής παρουσίας στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις λιανικής των ιδιόκτητων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 23,6% συγκριτικά με το 2023 και οι χονδρικές πωλήσεις σε συνεργάτες αυξήθηκαν κατά 24,7%.
Τα περσινά κέρδη και οι στόχοι για φέτος
Σε όρους κερδοφορίας, ωστόσο, η εικόνα της ελληνικής θυγατρικής παρέμεινε επιβαρυμένη, καθώς το λειτουργικό κόστος δέχθηκε σημαντικές αυξήσεις. Ως εκ τούτου, τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας κατέγραψαν πτώση περί το 6%, στις 383.023 ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μειώθηκαν κατά 10,3% και διαμορφώθηκαν σε 229.276 ευρώ.
Η καθαρή θέση της εταιρείας κυμάνθηκε στα 5 εκατ. ευρώ, με το σύνολο των υποχρεώσεων -η πλειονότητα των οποίων αφορά εμπορικές υποχρεώσεις- να ανέρχονται σε 3,9 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την πορεία της φετινής χρήσης, η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής -όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση- στοχεύει στη βελτιστοποίηση του πελατολογίου και στην ανάπτυξη των πωλήσεων στον μέγιστο δυνατό βαθμό, στο πλαίσιο της στρατηγικής LuXIgnite, που εφαρμόζεται παγκοσμίως στο σύνολο του ομίλου.
«Τόσο η κερδοφορία των προηγούμενων ετών όσο και οι τρέχουσες στρατηγικές επενδύσεων, αποδεικνύουν την εμπιστοσύνη της μητρικής εταιρείας σε σχέση με τη συνέχιση της ανάκαμψης της εταιρείας» σημειώνει η διοίκηση στην οικονομική έκθεση.
36 χρόνια παρουσίας
Η στρατηγική ανάπτυξης βασίζεται στη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, ενισχύοντας την εμπειρία πολυτέλειας και τη δέσμευση ποιότητας. Μέσω των καταστημάτων δίνεται έμφαση σε έναν χώρο υψηλής αισθητικής και βιωματικής εμπειρίας των πελατών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στα τέλη του 2024 η Swarovski παρουσίασε την ανανέωση του καταστήματός της στη Γλυφάδα, το οποίο είναι το πρώτο στην Ελλάδα που υιοθετεί το νέο concept «WonderLux».
Σημειώνεται ότι το σήμα Swarovski μετράει 36 χρόνια παρουσίας στην εγχώρια αγορά και αριθμεί δίκτυο πέντε ιδιόκτητων καταστημάτων, ενώ διατίθεται μέσω συνεργατών σε συνολικά 64 σημεία πανελλαδικά.